Pracownie Kultury Tatary z niebywałą radością zapraszają Państwa na koncert z cyklu „Czwartkowy Gram-OFF/ON”, w ramach którego zapraszamy młodych, lubelskich artystów, dając im okazję do zaprezentowania Państwu swojej twórczości!
W czwartek, 7 listopada 2019 r., o godz. 20:00 zapraszamy Państwa do udania się w sentymentalną podróż muzyczną. Tym razem zaprezentujemy męski duet – Sokołowski & Menet!
Czego możemy spodziewać się po artystach? Z całą pewnością niemałej dawki wspaniałej muzyki oraz ciekawych aranżacji znanych przebojów. Podczas koncertu będziemy mogli usłyszeć piosenki, które dalej wywołują w nas wzruszenie i przywołują miłe wspomnienia, między innymi: „Małe kino” z repertuaru Mieczysława Foga czy „Kochać, to tak łatwo powiedzieć” Piotra Szczepanika.
Patrycjusz Sokołowski to jeden z najlepszych głosów bas-barytonowych młodego pokolenia w Polsce, wielokrotnie nagradzany w międzynarodowych konkursach, uhonorowany prestiżową statuetką ARION za wybitne osiągnięcia artystyczne. Debiutował na scenach teatrów Niemiec i Szwajcarii w roli Petera, miotlarza w operze „Hänsel und Gretel” Engelberta Humperdincka. Od 2005 roku jest solistą Teatru Muzycznego w Lublinie, w którym zagrał ponad trzydzieści ról. Ważnym wydarzeniem był debiut na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, gdzie wystąpił jako Hrabia Monterone w operze Rigoletto G. Verdiego, rok później zaśpiewał w „Pasażerce” M. Wainberga, a w 2018 roku debiutował jako Zuniga w „Carmen” G. Bizeta. Szczególne miejsce w jego karierze miał debiut w jednej z najtrudniejszych, wymagających niezwykłych zdolności technicznych roli Zachariasza w operze „Nabucco” G. Verdiego w Operze Bałtyckiej.
Do najważniejszych, najczęściej wykonywanych przez niego dzieł należy zaliczyć: „Requiem” W. A. Mozarta, „Te Deum” M. A. Scharpentiera oraz „IX Symfonię” L. van Beethovena, w której śpiewał podczas koncertu w 2004 roku z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Współpracował z wybitnymi dyrygentami: Tadeuszem Kozłowskim, Marcinem Sompolińskim, Andrzejem Knapem, Agnieszką Duczmal, Jerzym Wołosiukiem, Jackiem Bonieckim, Janem Krenzem, Carlem Montanaro, Gabrielem Chmurą, Warcisławem Kuncem oraz reżyserami: Maciejem Prusem, Waldemarem Zawodzińskim, Roberto Skolmowskim, Jitką Stokalską, Danielem Kustosikiem i Arturem Hoffmanem.
Gabriel Menet jako pianista jazzowy grał w bandach w Europie i Stanach Zjednoczonych, natomiast jako kompozytor współpracował z teatrami w całej Polsce. Był szefem orkiestry w Cierqu Gruss we Francji oraz grał w kompanii Carnival Cruiseline w USA pod dyrekcją Jima Hansona. Na swoim koncie ma współpracę przy tworzeniu talk show z udziałem Bohdana Łazuki, Przemysława Babiarza i innych, a także brał udział w jednej w pierwszych w Polsce dużych realizacji musicalowych „Józef i cudowny płaszcz snów w technikolorze” A. L. Webbera w reżyserii W. Kępczyńskiego. Jako kompozytor współpracował z teatrami w całej Polsce: Bielsku Białej, Gdańsku, Poznaniu, Warszawie oraz Lublinie. Współpracował z takimi reżyserami jak Adam Opatowicz, Witold Mazurkiewicz, Lech Chojnacki czy Ewa Konstancja Bułhak.
W 2016 roku skomponował muzykę i zagrał ze swoim zespołem na gali jubileuszu 70-lecia warszawskiego Teatru Lalek „Guliwer”. W tym samym roku założył i pozostaje do dziś kierownikiem muzycznym „Lublin Street Band” – fuknowo-jazzowej formacji, która występowała podczas obchodów Europejskiej Stolicy Kultury we Wrocławiu. Jest ponadto autorem muzyki do Ceremonii Otwarcia Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej UEFA EURO U21. Obecnie prowadzi swój autorski projekt „Nowa Generacja Muzyczna” w Teatrze Muzycznym w Lublinie.